La sessió del passat dimecres va ser novament un tour de force per a la paciència de tots vosaltres. Vaig fer mans i mànigues per explicar la combinació de pronoms. HORROR!!!
Vaig voler incidir, sobretot, en errors freqüents, però vaig adonar-me que anàvem a dos ritmes. Després de l'explicació i comentar alguns exercicis, vaig aturar la classe, ja que veia que el seguiment era desigual. I així la classe no pot ser "xula". ; ) Vau explicar que encara hi havia problemes per reconèixer les funcions gramaticals, eina bàsica per a la bona comprensió de la tasca dels pronoms febles. Per aquest motiu, vaig fer un gir i vaig agafar un altre camí que em portés cap a la comprensió dels maleïts pronoms.
Així que vam llegir el text de comprensió escrita de la prova que vaig repartir a classe. La intenció, a banda de canviar el xip, va ser que juguéssim a localitzar pronoms i el seu antecedent. La pràctica d'aquest joc va servir per tornar a veure la importància dels pronoms en el discurs, adonar-se de la feina que fan a l'oració i al text; i també de la relació sintàctica entre pronom i referent.
Vam quedar que trobaria estratègies, activitats i recursos per reforçar el fet de reconèixer pronoms i la funció sintàctica amb la qual es relaciona. A més, dedicaré temps el proper dia a la correcció dels textos que porteu. Farem alguna pràctica per resoldre qualsevol dubte o problema textual.
Mentrestant, tingueu paciència amb els pronoms. Segur que ben aviat ens en sortirem!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada