Què tal?
La classe va ser més calmada, més tranquil·la. Després de dues setmanes de "pronomfeblitis", vaig fer un pas enrere i vaig desfer el camí fins a arribar al repàs de les funcions gramaticals. La sessió anterior, com ja explicava al post anterior, vau comentar que encara costava determinar si era complement directe o preposicional, circumstancial o predicatiu. I és clar, això s'ha de solucionar!
Per això, vaig plantejar una classe amb dos objectius ben clars: repassar de manera pràctica la localització i identificació de les funcions gramaticals; i adonar-nos que estan a la nostra vida quotidiana.
Amb aquest plantejament, vaig tirar d'una idea de l'amic Jaume Sans i vaig treballar les funcions gramaticals a través dels titulars de les notícies. Va servir per fixar quin tipus de verb determina l'ús d'una funció o d'una altra, quins complements són innecessaris i com una oració es pot revestir i florir fins al capdamunt.
I és que de la mateixa manera que necessitem pantalons, jerseis, camises, etc., l'oració necessita de vegades el complement directe o el complement preposicional. Però hi ha altres complements, com ara barrets, cinturons, polseres, arracades, anells, etc., que només ens embelleixen, tot i que no alteren la nostra essència. D'aquesta manera vaig fer un símil per fer entendre la necessitat que té l'oració d'embolcallar-se amb funcions gramaticals.
Després d'això, vaig proposar oracions incorrectes que havíeu de corregir. És un exercici complet perquè aguditza i entrena el Fabra que portem a dins. I també va haver-hi temps per explicar les tècniques per començar un text argumentatiu.
A la propera classe, corregirem exercicis de pronoms febles que us vaig passar i que podreu trobar aquí, comentarem les correccions dels textos que em vau fer arribar, i atacarem les proves que us vaig repartir la setmana passada.
Ens retrobem la setmana vinent a classe! Ah!, i estigueu atents al blog, que penjaré informacions que us poden interessar!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada